Data konferencji lub eventu, jaki jest organizowany w Twojej firmie zbliża się wielkimi krokami, a Ty wciąż nie wiesz jaki strój będzie najbardziej odpowiedni na taką okazję? Chcesz wyglądać elegancko, ale z drugiej strony dobrze się czuć ze sobą i nie wyglądać na przebranego/-ą? Nic straconego. Nasz dzisiejszy artykuł pomoże Ci wybrać najbardziej odpowiednie stylizacje na konferencje i eventy, które Cię teraz najbardziej stresują. Dzięki temu różnego rodzaju firmowe wydarzenia będą dla Ciebie okazją do zdobycia nowej wiedzy, doświadczenia oraz nawiązania kontaktów biznesowych oraz towarzyskich w gronie osób związanych z Twoją dziedziną. Konferencje i eventy firmowe oraz branżowe mogą być właśnie świetną okazją ku temu, więc nie trać już czasu na marudzenie i poczytaj o naszych propozycjach na stroje.

Zasada pierwsza: rozpoznaj typ wydarzenia

Konferencje i eventy, z jakimi możesz spotkać się pracując zawodowo mogą być związane z wieloma sytuacjami, a w związku z tym będą wymagały różnego rodzaju strojów. Naturalne jest to, że inną stylizację wybierzesz kiedy jedziesz na konferencję naukową, a inną kiedy w firmie szef organizuje Wigilię lub piknik rodzinny dla pracowników. Jeszcze inny rodzaj stroju będzie odpowiedni na event branżowy, jakim są np. targi. Wiele też zależy od Twojej roli podczas wydarzenia, ale zdecydowanie pierwszą rzeczą, którą powinieneś/-aś zrobić chcąc wybrać stylizację jest określenie typu wydarzenia, na który Cię zaproszono. Konferencje i eventy mogą być prowadzone zarówno w typowo „luźnym” stylu, jak i w sposób ściśle formalny, ale również – koktajlowy. W pierwszym kroku koniecznie dokładnie przeczytaj zaproszenie lub wiadomość mailową, którą otrzymałeś/-aś w związku z wydarzeniem. Wśród szczegółów dotyczących miejsca, czasu i programu wydarzenia może się znajdować informacja dotycząca wymaganego stroju. Wtedy należy się dostosować do wymogów, które mogą być ściśle określone w zaproszeniu. Przykładowo organizator imprezy może wymagać od gości stylu formalnego lub eleganckiego. Może też posłużyć się angielskimi pojęciami dotyczącymi stylów jak business formal, czy business casual. Pojęcia te tłumaczymy w dalszej części artykułu.

Brak informacji o obowiązującym stylu? To nie katastrofa!

Może się zdarzyć, że na zaproszeniu nie została umieszczona żadna informacja dotycząca wymagań odnoszących się do stroju. Czy to znaczy, że możemy przyjść w domowych ubraniach i wszystko będzie w porządku? Niekoniecznie. Brak informacji o obowiązującym stylu w wiadomości oznacza, że musimy trochę pokombinować. Warto wtedy zwrócić uwagę na miejsce, w jakim będzie organizowane wydarzenie. Konferencje i eventy mogą być przygotowywane np. w hotelach. Wtedy najczęściej warto postawić na business formal. Wydarzenie, na które Cię zaproszono to piknik rodzinny? Jeśli tak to wybierz dość codzienną stylizację. Świetnie sprawdzą się tu dżinsy, T-shirt oraz sweterek lub casualowy żakiet. Planowany jest bankiet w firmie? Dobrym wyborem w przypadku pań będzie sukienka wpisująca się w styl business formal. Wigilia firmowa w restauracji może być dobrą okazją do wykorzystania ubrań klasyfikowanych do tyłu business casual z zachowaniem zasad elegancji. 

Business formal, czyli zasady przede wszystkim

Najczęstszym stylem, z którym mamy do czynienia przy okazji biznesowych konferencji będzie business formal. Jak sama nazwa wskazuje jest to styl formalno-biznesowy. Nie ma tu więc miejsca na dzianinowe czy wełniane swetry, dżinsy czy adidasy. Business formal stawia przed nami ścisłe wymagania odnośnie ubioru. Dozwolone kolory to biel, błękit, granat, szarość, czerń i brąz. Ta paleta barw może wydawać się dość skromnym zestawem, ale nawet zaletą jest to, że te kolory dobrze łączą się ze sobą i mogą dać wiele ciekawych zestawień. W przypadku mężczyzn warto postawić na krawat, białą lub jasną błękitną koszulę oraz czarny, szary lub granatowy garnitur. Panie mogą sobie pozwolić na sukienkę (oczywiście o odpowiedniej długości, z rękawem i bez dużego dekoltu) albo na damski zestaw garniturowy (bluzka, żakiet, spódnica albo bluzka, żakiet, spodnie).

Business casual – biznesowa codzienność?

Więcej możliwości stylizacyjnych mamy w przypadku konferencji i eventów, na których możemy sobie pozwolić na styl business casual. Jest to typowo biurowy dress code, w którym możemy pozwolić sobie na mniej formalne materiały, kroje oraz kolory. W przypadku mężczyzn można zrezygnować z krawata i zdecydować się np. na jasne spodnie, błękitną koszulę oraz granatową marynarkę o bardziej codziennym kroju. Dozwolone tutaj będą trendowe garnitury w kratę i zestawienia spodni oraz marynarek pochodzących z różnych kompletów. Panowie mogą też zdecydować się na koszulę oxfordzką, gładki sweter i spodnie, choć dopuszczalne jest także zestawienie koszuli z długim rękawem ze spodniami bez dodatkowego swetra czy marynarki. Kobiety w stylu business casual mogą wybrać koszulę z delikatnym wzorem, klasyczną ołówkową spódnicę zakrywającą kolano i kardigan, ale równie dobrym zestawieniem może być czarny lub biały T-shirt, żakiet oraz dość eleganckie spodnie. 

ZOBACZ TAKŻE: