Catering

Wraz z nadejściem pierwszych promieni wiosennego słońca każdy z nasz szuka szybkiego, skutecznego i sprawdzonego pomysłu na zrzucenie zbędnych kilogramów, jakie przylgnęły do nas w czasie zimy, gdy trudno było oprzeć się czekoladzie i ciastkom podczas czytania ulubionych książek pod kołdrą. Szukając sposobu na zdrowe odżywianie i chudnięcie, nie trzeba od razu wpadać w panikę. Czasami wystarczy jedynie ubogacić lub zupełnie zmienić dietę, aby odczuć gruntowną zmianę. Ogromnym wsparciem na drodze odzyskiwania smukłej sylwetki może być dla nas catering dietetyczny. W tej chwili w większości polskich miast, także tych średniej wielkości, funkcjonuje coraz więcej firm zajmujących się cateringiem dla pracowników. Pod pojęciem cateringu skrywa się po prostu usługa dostarczania zdrowej żywności pod wskazany adres. To tak, jakby dana restauracja czy stołówka przynosiła nam jedzenie prosto do domu, oczywiście o ustalonych porach. Posiłki przeznaczone na catering dietetyczny są w stanie zadziwić zapachem, smakiem, a także sposobem prezentacji w boxach śniadaniowych, obiadowych lub kolacyjnych.

Catering
Catering dla wegetarian

Catering dietetyczny pokazuje, że wegetarianizm ma się dobrze

Decydując się na catering dietetyczny dla wegetarian, zdecydowanie odrzucamy wszelkie mięso oraz jego pochodne. Dania mięsne w diecie można zastąpić innymi surowcami naturalnego pochodzenia. Po odpowiednim doprawieniu oraz obróbce cieplnej można nawet nie zauważyć większych różnic w smaku. Świetnymi środkami zastępczymi na mięso są soja oraz ciecierzyca. Dania na bazie tych surowców są naprawdę pyszne! Po ich spożyciu nie czujemy się nadmiernie ociężali. Z kotletów sojowych przygotować można klasyczne mielone, czy nawet schabowe w panierce. Soja czy ciecierzyca są na tyle plastycznymi artykułami spożywczymi, iż można stworzyć z nich nawet pożywne gulasze i potrawki, gdzie idealnie zastąpią mięso z piersi kurczaka. Zbawiennymi dla naszych procesów trawiennych są także warzywa w każdej postaci. Jarmuż, jako bogaty nośnik żelaza, może pojawiać się w różnych sałatkach oraz dietetycznych zupach.

Zupy bez mięsa, desery bez glutenu

Nowoczesny catering dietetyczny pokazuje, że pożywną zupę można zjeść bez grama mięsa. Warzywa same w sobie mają już tak dużo witamin i składników odżywczych, że z pewnością brak kawałka skrzydełka w porcji nie będzie zbyt wielkim dramatem dla naszego organizmu. Świetnym rozwiązaniem są desery przygotowywane bez użycia choć grama szkodliwej, białej mąki. Pyszne ciasta przygotować można na bazie różnych kasz, a także drobno mielonej ciecierzycy, niektóre z nich nie wymagają nawet pieczenia, wystarczy na kilka godzin po przyrządzeniu przechowywać je w lodówce. Do tworzenia pysznych deserów wykorzystać można między innymi kaszę jaglaną, kaszę mannę, świeże owoce, otręby, miód oraz mleko sojowe. Próbując tych specjałów po raz pierwszy, można poczuć się naprawdę zaskoczonym. Pojawić się może zdziwienie, dlaczego do tej pory faszerowaliśmy się szkodliwymi, przeładowanymi cukrem i glutenem batonikami, skoro pod ręką mieliśmy o wiele zdrowsze, a zdecydowanie smaczniejsze propozycje?

Co daje w praktyce korzystanie z cateringu dietetycznego?

Zalety, jakimi pochwalić się może catering dietetyczny, można wyliczać bardzo długo. Trzeba więc zwrócić uwagę przede wszystkim na to, że:

  • Dzięki cateringowi zaoszczędzamy czas i energię, nie musimy godzinami spędzać czasu w kuchni przy garnkach. Nie każdy lubi spędzać tyle czasu w kuchni, niektórzy wolą poświęcać go na coś innego, zwłaszcza przy napiętym grafiku całego dnia.
  • Catering sprawia, że jemy regularnie i nie traktujemy tematu odżywiania „na odwal się”. Naszemu organizmowi zostaje dostarczona dzienna, wymagana dawka witamin oraz wszystkich elementów przyczyniających się do naszego prawidłowego funkcjonowania.
  • Oczyszczamy nasz organizm z toksyn, jedząc wszystko to, co lubimy, tylko w bezpiecznych porcjach. Nie przejadamy się, jesteśmy mimo to syci i mamy dzięki temu więcej energii do działania. Zmienia się nasze samopoczucie, poprawia wygląd.

Catering dietetyczny receptą na powrót do formy

Po długiej zimie czujemy się bardzo zmęczeni i zazwyczaj musi upłynąć sporo czasu, aby nasza forma doszła do poziomu pamiętanego z ubiegłorocznego sezonu. Jeśli zdecydujemy się na catering dietetyczny w ciągu całego roku kalendarzowego, a nie tylko na wiosną, nie będziemy borykać się ze zbędnymi kilogramami bez względu na zasoby stołów  w czasie Wielkanocy czy Bożego narodzenia. Dobrym sprzymierzeńcem na drodze do odzyskania formy naturalnie będzie też ruch. Dbajmy nie tylko o zdrowe odżywianie, ale także o to, by nie przesiadywać w domu zbyt długo, gdy na zewnątrz jest jasno i natura zachęca do trochę bardziej czynnych działań. Bieganie, długie spacery, może basen czy aerobik na siłowni? Wszystkie te zajęcia sportowe w połączeniu z cateringiem dietetycznym sprawią, że na nowo nabierzemy ochoty do zmagań z życiem i nic nie będzie w stanie zatrzymać nas na drodze do upragnionego sukcesu oraz spełniania marzeń! W zdrowym ciele zawsze tkwi największy potencjał!