Reklama modułowa co to jest?

Reklama we współczesnym świecie jest właściwie konieczna do tego, aby odnieść sukces. Nawet firmy znane i rozpoznawalne inwestują bardzo dużo pieniędzy w reklamowanie samych siebie, chociaż z punktu widzenia laika, który reklamą i marketingiem się nie zajmuje, jest to niepotrzebne. Wydaje się to nielogiczne, ponieważ dlaczego mielibyśmy reklamować jeden produkt, który jest znany na całym świecie i w zasadzie, jest wyznacznikiem standardu dla innych produktów konkurencyjnych firm w danej kategorii. Jak się jednak okazuje, konsumenci bardzo szybko zapominają nawet o tych dobrze znanych produktach, jeżeli systematycznie ich pamięć nie jest odświeżana. Dlatego trzeba inwestować w reklamę. Jednak firmy w zależności od tego, jaką prowadzą działalność oraz jaki jest szeroki zakres prowadzonej działalności, powinny inwestować w różne typy reklam.

Reklama modułowa w prasie

Reklama modułowa co to jest?Dla małych firm, które świadczą usługi lub sprzedają produkty bardzo wyspecjalizowane, lub zajmują się tym lokalnie, raczej nie poleca się stosowania metody dużych masowych kampanii reklamowych w wielu mediach jednocześnie. Dla wyspecjalizowanych producentów bądź usługodawców reklama wizualna, w telewizji nie jest najlepszym rozwiązaniem. Najlepsza jest reklama w mediach branżowych, w tym między innymi w prasie. Obecnie w prasie dominuje reklama tak zwana modułowa. Nazwa tej reklamy wzięła się między innymi stąd, że w zasadzie każda gazeta czy czasopismo, ma wyznaczone strony, na których można zamieszczać reklamy i są to tak zwane strony reklamowe. Są one podzielone na określone pola, zwane modułami. W modułach tych mogą się znaleźć właśnie reklamy, które zostają opłacone przez daną firmę w gazecie. Strony oprócz podziału na moduły, są również podzielone na strony tańsze oraz na strony droższe. Strony tańsze są to strony tak zwane ogłoszeniowe, natomiast strony droższe są to strony tak zwane redakcyjne. Jeżeli chcemy zainwestować w tego typu reklamę, to nie musimy wcale zgłaszać się wprost do tego czasopisma. Istnieje bardzo dużo firm reklamowych, które z jednej strony zaprojektują nam szatę graficzną reklamy, a następnym kroku skontaktują się z danym wydawnictwem, po to, aby tę reklamę w danej gazecie umieścić. Jeśli jednak prowadzimy działalność w bardzo ograniczonym zakresie, na przykład własny zakład fryzjerski, wówczas zapewne i reklama w gazecie, będzie dla nas na wyrost. W takiej sytuacji najlepiej jest zainwestować w kasetony świetlne lub inny dobry szyld i w wielu wypadkach tyle wystarczy.

Produkcja reklam telewizyjnych

Reklama telewizyjna jest w dalszym ciągu najbardziej popularną formą reklamy. Jest uważana za jedną z najbardziej skutecznych, a przynajmniej jeżeli chodzi o tak zwaną reklamę informacyjną. Jeżeli chcemy wprowadzić na rynek nowy produkt, to musimy na pewno zainwestować w tego typu reklamę telewizyjną, skierowaną do masowego odbiorcy. Niestety reklama telewizyjna nie jest to tania sprawa. Jeżeli chcemy reklamy umieścić w mediach ogólnokrajowych, to musimy liczyć się z tym, że budżet przeznaczony na taką reklamę, będzie bardzo wysoki. Oczywiście kwestia związana z ceną również zależy od tego, w ilu telewizjach chcielibyśmy reklamę wyświetlać. Jest również mocny związek kosztów z czasem emisji, ponieważ zupełnie inna kwota będzie za reklamę w godzinach nocnych, a zupełnie inna kwota będzie pobierana za emisję w godzinach wczesnowieczornych lub podczas wydarzeń sportowych, kiedy jest jedna z największych oglądalności.

Reklamowanie produktów poprzez influencerów

Rozwój internetu oraz różnego rodzaju mediów internetowych, w tym aplikacji społecznościowych spowodował, że bardzo wiele osób rozpoczęło własną działalność, prowadząc różnego rodzaju blogi czy vlogi poradnikowe, lajfstajlowe i tak dalej. Bardzo często dzieje się tak, że duże firmy chcąc zareklamować swój produkt, zlecają reklamę tego produktu właśnie takim osobom. Bardzo często spotykamy się, z tym że taki influencer/influencerka czy blogger/bloggerka, reklamuje różnego rodzaju produkty. Jest to dość ciekawa forma reklamy, zarówno dla klientów, jak i dla producentów. Dla nas jako potencjalnych konsumentów jest czymś dobrym fakt, że może być produkt dobrze zrecenzowany. Może być jednak niestety wręcz przeciwnie. Wszystko tak naprawdę zależy od tego, jakie podejście do tego zagadnienia ma osoba reklamująca, oraz jak tak naprawdę został spisany umowa między nim a firmą, która będzie tej osobie płacić za reklamę. Czasami jest po prostu tak, że faktycznie produkt jest poddawany recenzowaniu, a nie jest on reklamowany. Jeżeli produkt jest dobry, to wówczas dostaje on opinię pozytywną, co równa się jednocześnie z pozytywnym reklamowaniem takiego produktu. W przeciwnym wypadku, opinie o produkcie jest neutralna bądź negatywna. W zasadzie producent nie ma na to wpływu, czasem jednak zdarza się tak, że blogerzy czy vlogerzy pod przykrywką recenzji, tak naprawdę reklamują produkt, nie patrząc się, na jego rzeczywiste właściwości i może tak się zdarzyć, że po prostu kupimy produkt, który okaże się niewystarczająco dobry.